این اسمش زندگی است










    بی عنوان





از دیوار بالا می رفتم
گیلاس
          گیلاس

صبح داغ لبهایت
       روی تن تمام سیب ها بود

و شب چیزی شبیه بارش موهایت
          بر تشنگی مداوم بالشم،

                و بادی که شناسنامه ام را با خود می برد
                               کفشهایم را جفت می کرد.


.



دیوار که از چلچله بالا رفت
 با خودت گفتی:

   شاید باران
   شاید آفتاب
   از این آسمان دود گرفته
        بعید نباشد. 
اما

آن همه سیب نچیده
             بر درختهای معطل
آن همه روز روزه دار
            در پارکهای بی حوصله ی کم مصرف


           مستی ات را کله پا می کرد.

           پنجره پشت میله ها،
           چیزی شبیه کلنگ
                           در تمامی خانه ها بود
            و تنها کفش فرار
                           به پایت می آمد.



..



حالا ازهاشور زدن روزها
                           به خانه که می آیم،

چیزی از جیب سوراخ زمان افتاده
               که دیگر پیدا نمی شود،

          شب  
                 چیزی شبیه بالش خیس مهاجری خسته است ،


و اینجا و آنجا باید
دنبال نخ و سوزن بیهوده ای بگردم
       که تکه تکه هایم را به هم وصل کند.


چقدر این محله یا آدمهایش پیرند ؟
چقدر این ترن را از هر خط که سوار بشوی
                                          به ته خط می رسی؟

حالا کنار این بخاری
که همیشه ی خدا روشن است
آرام آرام تفاوت فصلها را از یاد می برم،

این همه سیب
           این همه گیلاس
                       تنها سردردم را زیاد می کند،

و در پناه این دیوارهای شیشه ای
با خاطره ی آغوشت نیز
                           نمی شود خوابید!


آی ..  آسمان!
        اینجا هم که باران
       آواز خوان بچگی مان نبود ؟

پس کفش فرار در کدام جا کفشی ؟

این همه سلام از دهن افتاده
                       رو به کدام آشنا ؟



...





حالا زنگ تمامی ساعت ها خواب است ،


لباس های تازه
        دمپایی های  تازه
                              راحتترند.




به آینه که خیره می شوم
              هیچ چیز
                     حتی دیواری هم نیست،

و حتی بدون این قرص ها هم
                       دیگر
                                 به خاطرم نمی آورم.             




                                       ....




نظرات

  1. بسیار خرسند و خوشحالم که پس کوچه ات چراغانی شد
    باید بگم که من همه کارات رو نه تنها میپسندم بلکه دوستشون دارم. امید موفقیت روزافزون برات دارم.

    پاسخحذف
  2. خدا...

    ممنون از دعوت و مجالي براي خوانش دوباره ي شعرتان

    پاسخحذف
  3. خوندمت برادر...
    خوشحال شدم از حضور دوباره ت،موفق باشی و اینا
    تا بعد

    پاسخحذف
  4. man k tu facebookt goftam..bazam lezt bordam...faghat b nazaram ziad tulani bood..mishod jamtar bashe..

    پاسخحذف
  5. قربانت برادرجان
    دلتنگ دیداریم...
    خوشحالم که هستی
    راستی
    چون فیس بوک نیستم
    ممنون می شوم که لینک دانلود کتاب را به دوستان برسانی...
    راستی
    لینکت را هم به آدرس جدید تغییر دادم

    پاسخحذف
  6. alie dadash hame sherat alie vali in yekia az hame behtare moafagh bashi baradar

    پاسخحذف
  7. عید ولایت مبارک باد.....




    ___~****~*.:::.*.:.::~***::.:.*.:::.** *~*:::.*.:.::*~****~
    _____*~::.:.*. :::.*~****~####___#### *~::.:.*.:::.*~****~
    ___*~::.:.*.:::.*~ ****~##____#_#____## *~::.:.*.:::.*~****~
    __*~::.:.*.:::.*~* ***~#_______#_______# *~::.:.*.:::.*~****~
    __*~::.:.*.:::.*~* ***~#________________# *~::.:.*.:::.*~****~
    ___*~::.:.*.:::.*~ ****~#______________# *~::.:.*.:::.*~****~
    ____*~::.:.*.:::.* ~****~#____________# *~::.:.*.:::.*~****~
    ______*~::.:.*.::: .*~****~#________# *~::.:.*.:::.*~****~
    ________*~::.:.*.: ::.*~****~#____# *~::.:.*.:::.*~****~
    __________*~::.:.* .:::.*~****~## *~::.:.*.:::.*~****~
    ____________*.:::.*.:.::~*~***~#~::.:.*.:::. *~****~
    ______________*.:: :.*.:~*~***~~:.*.::. *~****~
    ________________*.:: :.*.:~*~*......::. *~****~
    __________________*.:: :.*.:~*~*. *~****~
    ____________________*.:: :.*.::. *~****~
    ______________________*.:: .* ..***~
    ________________________*.:: ***~
    __________________________*.*~

    پاسخحذف
  8. سلام و درود
    به شما دوست عزیز و شاعر و همراه همیشگی من و ترانه هام
    بعد یک ماه و نیم
    با ترانه ای جدید به روزم
    و بی صبرانه مثل گذشته منتظر نگاه ارزشمند و نظر ارزشمند شما هستم
    با افتخار دعوتید
    .
    منتظرم
    .
    ( بوی بهشت میدی...زیبا مثه خورشید...موهاتو وا کردی...دنیا تنش لرزید)

    [گل]
    ////////////////

    پاسخحذف
  9. سلام
    خوشحال میشم به وبلاگه من بیاین و شعر جدیدم رو ببینید و نظرتون رو درباره شعر بدید .
    با تشکر

    پاسخحذف
  10. سلام
    ممنون که سر زدی ...
    البته من قبلا هم اینجا رو خونده بودم
    --
    شعر هم مثل همیشه زیبا بود و لذت بردم

    موفق باشی

    پاسخحذف
  11. قربانت مسعودجان
    خوبی؟
    با دلتنگی...
    ممنونم از لطف برای لینک ها
    کاش روزی زود زود ببینمت

    پاسخحذف
  12. خدا...

    ممنون از آمدنتان....
    با احترام لینک شدید

    پاسخحذف
  13. مرسی مسعود جان از لطفت
    حتما آدرست سیرا درست می کنم
    دلم تنگ است
    شعرت را دوست داشتم
    مخصوصا آن بالش مهاجر را
    مر

    پاسخحذف
  14. قومی متفکرند اندر ره دین
    قومی به گمان فتاده در راه یقین
    میترسم از آنکه بانک آید روزی
    کای بیخبران راه نه آن است و نه این

    این رباعی بیربط رو نوشتم
    که بگم :
    به روز شدم
    و منتظر نقد و نظر دوستانم هستم
    سلام


    با احترام و سپاس
    مهسا زهیری

    پاسخحذف
  15. ادبیات فیلترشدنی نیست!
    بعد از فیلتر بی دلیل وبلاگم
    به خانه ای جدید کوچ کرده ام
    www.havakesh14.persianblog.ir
    منتظر شما هستم
    و پیشاپیش
    از همه ی دوستانی که لینک وبلاگ مرا
    در وبلاگ هایشان
    به آدرس جدید تغییر می دهند
    سپاسگذارم
    به امید جهان بی دیوار
    بی فیلتر
    و سرشار از عشق و ادبیات...

    پاسخحذف
  16. سلام داداش.
    تو این دنیای خط خطی نمیدونم تو کجاشی و حتی خودم. دلتنگی بیشتر میشه وقتی اینبار پس کوچه ات حتی از تصویرت خالیه. خیلی خوشحال شدم که یه خبر تازه اومد؛ یه سخن یه شعر تازه از دلتنگی هات منو برد به دلتنگی اون خونه کاه گلی اون قار...

    پاسخحذف
  17. .
    ین وبلاگ از هفته ی بعد، تند تند به روز خواهد شد
    شاید حتی هر روز
    از دفعه ی بعد بدون خبررسانی منتظرتان هستم!

    با
    3 شعر
    زنی برهنه تر از شیشه...
    ف ی ل ت ر شدنم در شب یلدا
    (ممنونم از دوستانی که آدرس وبلاگ را در لینک های وبلاگشان تصحیح کرده اند)
    تهدید با چاقو در مراسم شعرخوانی دانشکده ی حقوق
    چند لینک خواندنی
    و
    دستــــــه ی تبــــــــر!

    .

    پاسخحذف
  18. یوها ها ها ها
    همه رو گول زدم
    :)
    اگه پیدا کردم لینکشو واسه تو یکی می ذارم رفیق!

    پاسخحذف
  19. سلام
    خواندم و لذت بردم
    وحالا
    دعوتی به یک خوانش ...اگه دوست داشتی بیا و اگه هم نه بازم ...

    پاسخحذف
  20. .

    با جوی ها قسمت شوی هر روز جیشت را

    داغی اگزوزها بگیراند حشیشت را

    .
    .
    .
    با نگاهی ماکسیمالیستی به دنیایی که چندان هم بزرگ نیست

    با 3 شعر جدید (یک ترکیب بند ، یک ترانه و یک چهارپاره)

    با 2 ناگفته از خودم

    با کمی ناسیونالیست بازی

    با کمی نگاهی اصفهانی به پدر نسل نوی سینمای ایتالیا

    با کلی حرف

    و شاید با طولانی ترین پست ممکن

    به روزم و منتظر شما
    .
    .
    .

    از من نترس این گفتمان ها کاملا عادی ست

    من قفل فرمان را برای بحث می خواهم !

    .

    پاسخحذف
  21. :)
    اومدی شعر رو بخونی رفیق؟
    چاککریم

    پاسخحذف
  22. آره دیدم عزیز
    منتظر به روز شدنت هستم
    :)

    پاسخحذف
  23. دوباره برمی گردی به شهر لعنتی ات

    پاسخحذف
  24. به فکر یه وبلاگ جدید نیستی؟
    با این فیل ترینگ اه اه

    پاسخحذف
  25. تو هم فیلتر شدی!!
    وب جدید درست کنی بهتر نیست...
    مرسی از حضورت 

    پاسخحذف
  26. من اولین کسی بودم که این شعر رو از زبون شاعرش شنیدم اگر گفتید من کی هستم

    پاسخحذف
  27. سلام دوست گرامی دعوت هستید به خوانش داستانی از بنده درسایت طغیان . بخوان - فحشم بده اما بی تفاوت نگذر !!!
    با احترام سید رضا قطب

    پاسخحذف
  28. درود بر شما
    لذت بردم از شعرها
    بخصوص از شعر سوم
    شاعر باشید

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. البته این یک شعر است خانم انتظار!؛ یک چهارگانه!
      ممنون از لطفتان
      با سلام

      حذف
  29. سلام دوست گرامی
    به مناسبت اولین سالگرد درگذشت خواهر گرامیم دعوت هستید به مراسم داستان خوانی و فاتحه .
    با احترام سید رضا قطب

    پاسخحذف
  30. سلام خدمت شما شاعر و دوست گرامی . .

    بنده در وبلاگم و در بین دوستان شاعرم شما رو لینک کردم ، الان

    فضای وبگاه مزیّن به نام شماست ، خوشحال میشم همچنان با

    وبلاگ شما دوست شاعرم در ارتباط باشم، در ضمن دعوتتون میکنم

    به جشن میلادِ «سه گانیِ پست مدرن!!» (رویکردی نو در شعر ..)

    دوست نازنین بهترین آرزوها رو براتون آرزومندم . . بدرود با مهر

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

کلمه

سرگیجه

نامه: 1